Ik wil niet meer naar huis.. - Reisverslag uit Thika Valley, Kenia van Charlotte Geluk - WaarBenJij.nu Ik wil niet meer naar huis.. - Reisverslag uit Thika Valley, Kenia van Charlotte Geluk - WaarBenJij.nu

Ik wil niet meer naar huis..

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

29 April 2013 | Kenia, Thika Valley

Dat zegt wel genoeg toch.. ik heb het hier naar me zin, het weer is hier gewoon heerlijk en ik hou van dit land en de kids! Ik ben helemaal gewend geraakt aan het leven hier, de 20 mensen in 1 busje gepropt, de gehele dag schreeuwende mensen proberen mijn aandacht te krijgen, bonen en mais, klompen deeg, het plassen in een gat, het lopen door de modder, het wassen met de hand, me kamer schoonmaken met een heksenbezem, dat ik elke dag vogel kak in me kamer heb en dat er soms vogels in me kamer zitten, het werken met de straatboys en het leven in het weeshuis, alles is normaal geworden en ik kijk er niet meer raar van op. De raarste dingen gebeuren dan soms ook nog wel. Alweer bijna 3 maanden in Kenia.. En we zijn alweer 1,5 week verder, time flies!

Vrijdag was ik de modder wegen zat en dacht ik eventjes wat aan de weg te doen. In de grote “kikker vijvers” (modderige wegen) hebben de kids en ik, even wat grote stap stenen geplaatst. Het eind resultaat was een nogal modderige ik, want ik ben gewoon helemaal in de modder gevallen, wat hebben de Kenianen gelachen! Verder ben ik vrijdags naar de town geweest en met de kids gespeeld. In de town, kwam er een jongetje met hoge hakken op me afrennen, ik heb zo gelachen, bleek dus een jongetje van AFCIC te zijn en die vond ze schoenen helemaal stoer.. haha! De volgende morgen ben ik naar de town gegaan verf gaan halen en daarna ben ik naar Anneloes haar weeshuis gegaan, om weer helemaal bij te kletsen. Daarna even de cyber in gedoken en ’s avonds alle kids naar bed gebracht. De volgende morgen ging ik met de kids mee naar de “dans kerk”. De kids deden een aantal dansen en natuurlijk heb ik met ze meegedaan! Na al het gedans, weer thuis aangekomen en zou ik naar mijn “tweede moeder” gaan, of te wel “tweede familie”. Ze had allemaal dingen voor me in huis gehaald, super lief, en wat heb ik gesmult! Daarna met haar kids de buurt verkent, tot onze knieën in het modder water lopen en met ze gespeeld. ’S Avonds bleef ik daar een nachtje logeren, dat was gezellig en een goede ervaring. Het is gaaf om een keer in een Afrikaans huisje te slapen. De volgende morgen zijn we weer naar het weeshuis gegaan en ben ik begonnen met het schilderen van de woonkamer, mickey& miney mousse en een begin gemaakt aan de boys kamer! In deze kamer ga ik een jungle kamer maken met tarzan en jungle book! Daarna nog meegeholpen met de administratie en in het weeshuis. De volgende dag ging ik met Anneloes naar Nairobi. We gingen naar het monkeypark, een market en we zijn wezen lunchen& shoppen! Het monkeypark was toch niet helemaal mijn ding, apen die achter je aan rennen en los lopen, hetzelfde als “ Apenhul” en dan zonder beveiligers, maar ik heb wel erg gelachen! De volgende morgen weer verder gegaan met het schilderen van de jungle kamer. Bij het einde van de middag was ik weer richting Nairobi gegaan om wat vrienden te meeten uit Diani Beach, hier heb ik ’s avonds gezellig wat mee gedronken. ’S Avonds bleef ik een nachtje bij 2 vriendinnetjes in Nairobi slapen. In de morgen ben ik met hun naar hun weeshuis gegaan. Het was een klein huisje met 26 kids in één kamer, ze krijgen niet altijd te eten, de jongste zitten de hele dag op hun potie (want pampers zijn te duur), ze kunnen niet naar buiten en zitten dus de hele dag binnen, shocking dus! Na het weeshuis te hebben bezocht ben ik weer terug naar huis gegaan. Begin de avond was ik terug en ben ik weer lekker met de kids geweest. De volgende morgen ben ik verder gegaan met schilden en met de kids gespeeld en allemaal naar bed gebracht. De volgende dag weer een dagje geschildert en gevoetbalt met de kids. De volgende ochtend te vroeg uit bed, want ik ging na de kerk om zeven uur. Daarna nog even bij de kids in de dans kerk gekeken en een kijkje genomen bij karate. Daarna met alle meiden een fotoshoot gaan doen, allemaal in de make-up, nagels gelakt en haren gedaan, helemaal leuk! Vandaag eventjes achter internet gedoken en ga ik beginnen met het schilderen van de meiden kamers!

De kids hebben nu vakantie en daarom ben ik veel thuis! Lekker met de kids spelen en schilderen, ik vermaak me prima! Veel liefs, uit Kenia!



  • 29 April 2013 - 12:51

    Dina Van Doesburg:

    Gaaf de muurschilderingen. Plaats je nog een keer foto's? Ben zo benieuwd...

  • 29 April 2013 - 14:58

    Laurence:

    Superleuk om al je verhalen te lezen!

    Veel plezier nog de laatste weken, meis!


    Liefs,

  • 07 Mei 2013 - 14:19

    Alinda Van De Werfhorst:

    Charlotte, Geweldig om je verhalen telkens te lezen! Ben blij dat je het zo naar je zin hebt!
    Geniet nog van de laatste weken meid!

    Heel veel liefs uit Nederland, love you, Alinda

  • 07 Mei 2013 - 15:02

    Charlotte:

    Dina: Foto's komen eind mei!

    Laurence: Bedankt, komt goed!

    Alinda: Jaaa zal leuk zijn je weer te zien, mopsje! (ll)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Thika Valley

Charlotte

Actief sinds 31 Jan. 2013
Verslag gelezen: 620
Totaal aantal bezoekers 15503

Voorgaande reizen:

14 Juli 2014 - 25 Augustus 2014

Thailand

05 Februari 2013 - 17 Juni 2013

Holland VS. Kenia

Landen bezocht: