Echte meisjes in de jungle - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Charlotte Geluk - WaarBenJij.nu Echte meisjes in de jungle - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Charlotte Geluk - WaarBenJij.nu

Echte meisjes in de jungle

Door: Charlotte Geluk

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

23 Juli 2014 | Thailand, Chiang Mai

Het Bangkok avontuur is voorbij en we hebben de jungle onveilig gemaakt! Nu aangekomen in Chiang Mai. Ja, van de stad naar de jungle dat is wel even een verschil. De tijd vliegt voorbij en we doen zoveel op 1 dag! We zijn al wel gewend aan het backpacken, de Thaise cultuur en het voedsel! Ja, eerst duurde het wel even voordat wij onze backpack goed hadden ingepakt, maar daar hebben we nu wel handigheid in gevonden! Daarnaast houden we onze blunders waarschijnlijk de gehele reis, dit lees je later wel terug! Ik vind het echt heerlijk om zo met mijn vriendinnetje te reizen! Maar eerst nog even wat vertellen over de laatste dag in Bangkok en het fietsavontuur!

Vrijdag 18 juli- Daar gaan we dan, met een Nederlandse organisatie gingen we fietsen door Bangkok. We zagen gebieden van de rijke, middel en lage klasse. Het was mooi om deze verschillen te zien en een andere kant van Bangkok te zien. We hadden een engelse tour guide voor deze fietstocht. De arme gedeeltes, waren echt een slum, overal afval en viezigheid. De huisjes waren klein en van hout, plastic en ijzer. Na deze buurt te hebben bezocht gingen we met de boot naar de jungle. Hier stonden huisjes op palen,super schattig. Helaas, was ik deze dag een beetje ziekig. Na het fiets avontuur zijn we met de metro naar het hostel gegaan, helaas de verkeerde metro genomen en daardoor een uurtje langer over alles gedaan.Om acht uur werden we opgehaald door de taxi om vervolgens met de bus naar Mae Sot te gaan. Gelukkig waren we op tijd!

Zaterdag 19 juli- Reizen& nog meer reizen! Om half vijf kwamen we in Mae Sot aan en daar hebben we nog even in een hostel op een matras op de grond geslapen, hilarisch. Daarna we in de regen meegenomen door een tuk tuk om naar een makt te gaan? Nou wij hebben geen markt gezien.. Het was gewoon een tuk tuk tour, ach kwam Yvonne's droom ook nog is uit! Daarna werden we met de jeep naar Umphang gebracht waar de trekking zal plaats vinden. Het regende de hele dag. Maar we waren toch aan het reizen, dus dat maakte niet uit! Om zes uur kwamen we bij een schattig jungle dorpje aan, waar wij ook sliepen in een houten huisje. Hier hebben we wat gegeten en 's avonds sliepen we in een roze prinsessen tent (muskieten net).

Zondag 20 juli- om 7 uur 's ochtends moesten we wakker worden en rond 8 uur vertrokken we met de jeep naar de rivier. Ja hoor daar gingen we dan... Raften!! Haha, de stroming in de rivier was leuk. Het miezerde een beetje, maar dat was wel lekker, want het is er toch lekker weer Er waren tour guides mee, ja een echte privé tour. We hoefden zelfs niet eens te peddelen, maar ik vind dat juist leuk om te doen, dus ik heb mee geholpen! Yvonne kon lekker in haar roze prinsessen regen jurk liggen en beetje rond kijken, haha! Geweldig. Later heb ik natuurlijk ook wel lekker gelegen. Heerlijk was dat fijn in zo'n raft bootje door de rivier en jungle heen, echt avontuurlijk. Het uitzicht was mooi! We vaarde langs hoge bergen&jungle en we hebben twee baby aapjes gespot, so cute! In de middag waren we bij een berg beland, hier gingen we lunchen. Ze hadden helemaal een kleedje voor ons neergelegd, schattig toch.. Wij gingen dus gewoon picknicken in de jungle, haha! Hun aten ergens anders. Ow ow yv vond die insecten maar niets, soms ging ze tekeer haha.. en ik maar lachen! ( Dat wordt nog wat straks midden in de jungle dacht ik.. Haha. ) Daarna gingen we weer verder! Hahah we hadden zo gelachen mr. dam viel zo hopla van de voorkant van de boot naar achter met z'n kabouter lichaam, hij is zo klein (bijna alle Aziaten zijn klein, dus nee geen grenzeloos verliefd voor ons) Na 4uur te hebben geraft, kwam het echte werk.. We hadden ervoor gekozen om de moeilijke weg (10km) in de jungle te nemen. Modder, klimmen, regen, modder en nog meer klimmen. Berg op en berg af. Het was een zware tocht. We liepen gewoon echt door de jungle en er was gewoon geen pad. Jaa het was echt heel vermoeiend. Onderweg viel mr moi BAM in de modder haha... En ja ik had hardloopschoenen aan, niet de beste schoenen om mee te klimmen en dalen in de modder, dus hopsa ik was de volgende.. BAM in de modder! En gelukkig hadden we nog een stok, want als we dat niet hadden dan weet ik niet hoevaak ik was gevallen. Haah je moest Yvonne horen over die insecten, haha, gelukkig regende het en daardoor waren er minder insecten! Onderweg zijn we 2x een dikke giftige grote gele spin tegenkomen, rennen! 1 zat gewoon midden in het "pad" dus we moesten er langs.. Het draad was zelfs geel! Na een paar stops, heel veel klimmen en dalen, over boomstammen lopen, in modder plassen stampen en spinnenwebben op je hoofd krijgen waren we eindelijk bij ons kamp aangekomen! Het was rond zessen. Toen "lekker" douchen.. Of nouja tussen de insecten en koud water, but okay.. Het is en blijft toch de jungle adventure.. Jaa we sliepen die avond in een tent.. Maar eerst stond er een romantisch diner voor ons klaar met kaarsen en bloemen uit de jungle, echt super cute! Die mannen weten wel van aanpakken, daar kunnen de Nederlandse mannen nog wat van leren! Haha. We hadden heerlijk gegeten en daarna hebben we nog even gekletst met mr. moi. (Zo lief, ze hebben bekers en lepeltjes van bamboe van ons gemaakt ) daarna zijn we onze tent ingekropen en heb ik nog even lekker boek gelezen! 'S avonds hoorden we allerlei jungle geluiden rondom onze tent, tja dat hoort er ook bij en daarnaast waren er nog drie keer mensen langs onze tent gelopen.. Nee dat vinden wij niet eng hoor.

21 juli maandag- Wakker worden! Acht uur ging de wekker en moesten we ons klaarmaken voor de dag. Mijn lijf voelde half dood want we sliepen zowat op de grond. Ja een soort van stenen bed, we hadden wel een matrasje maar daar voelde je vrij weinig van. Na een lekker ontbijtje, op naar de waterval, weer een kleine wandeltocht door de jungle. Eerst kwamen we aan bij een kleine waterval en daarna gingen we naar de grootste waterval van Thailand en oost Azië. Waauw, wat was dat mooi! En natuurlijk wil ik graag bij die waterval zwemmen en klimmen. Yv ging toen toch ook maar mee. En ja hoor daar gingen we, geweldig. Klimmen en klimmen helemaal naar boven. Ondertussen stonden we op stenen, hielden we ons vast aan lianen enz. Jaa, we voelde ons een echte Jane. Hahaa! Eindelijk beland op de top, wat een mooi uitzicht en wat een stroming. Echt een stukje paradijs en net of de wereld even stil staat.. Maar we moesten toch weer naar beneden! En ja dat was ook een klus opzich, maar we hebben het overleefd! Na het beklimmen van de waterval kregen we een lekkere lunch. Pffs we waren best moe en beide helemaal lek geprikt door de muggen daar! Na de lunch moesten we 8 km door de jungle en dikke modder lopen... Haha of te wel glijden... Ja ik had hardloopschoenen aan en het was weer zover BAM... Daar lag ik in de modder .. Haha, wat moesten we lachen ... En door.. We deden een mooie polsstok spring over een beekje en ja dat lukte me.. Toen liep ik twee stappen verder.. BAM haha daar ging ik weer.. Ondertussen was Yvonne net goed geland... Ja serieus zij is niet eens gevallen deze hele jungle tour! Daarna kwamen we bij het dorpje aan.. Vol modder en nog meer modder en huizen op paaltjes echt zoo schattig. De kindjes zijn echt om op te eten. En ze zijn er best wel arm.

Aangekomen bij ons huisje... We moeten ons douchen met wc schoonspoel water en een gat in de grond.. oh shit!! Hahaha wat heb ik gelachen. Oja. Onder ons wonen kippen varkens en honden. En ze gaan te keer... We slapen in huisje met geen deur dus er kan zo iemand naar binnen lopen. Jaa avontuurlijk. We hebben geen spelletjes of iets mee dus konden ook niet veel doen. Toen maar even een rondje in het modderige dorpje gelopen. Daarna hebben we bij een familie gegeten. Leuk om mee te maken, daar hebben we nog even gekletst. De mannen drinken hier alcohol dat is gemaakt van rijst, het was echt heel sterk, goor en goedkoop. Deze avond sliepen we weer op de vloer.. Fijn!

22 juli dinsdag- Om 6 uur zijn we wakker gemaakt door de dieren en om 7 uur gingen we ons klaarmaken voor de olifanten rit!! Jaa ons hele lijf was weer lekker stijfjes.. Daar gingen we dan.. Drie uur op de olifant in de jungle! In een houten bakje.. Berg op en af.. Hahah! Wat hebben we gelachen. Toch iets onderschat, want we dachten dat we wel een recht pad zouden krijgen maar nee hoor, soms vielen we bijna uit het bakje, we moesten ons goed vasthouden dus. Soms wat spinnenwebben op ons hoofd kon ook niet missen. Na een uur vonden we het eigenlijk wel goed geweest, maar toch nog even doorzetten. Wel een hele leuke ervaring! Oja... Vergeet ik bijna het leukste van het verhaal.. Haha! Yv kreeg in de rit een 8 cm groot groen insect op haar hoofd.. Ik kon alleen maar lachen. Ik wou'm eraf halen maar hij wou mij aanvallen met z'n grijp armen, dus dat durfde ik niet, gelukkig had de tour guide 'm eraf gehaald! Daarna moesten we nog over een wankelende jungle brug lopen, waar je het ravijn beneden zag, met geknepen billetjes ging ik erover heen' haha! Yv en ik waren helemaal blij met onze lieve tour guides! Na alle mooie avonturen hebben we een lange terug reis gehad in een jeep (6 uur) naar Mae Sot, het zonnetje scheen en ik had muziek in, dat voelde echt heerlijk! Aangekomen in Mae Sot wisten we even niet waar we heen moesten, maar dat is goed gekomen! We sliepen eindelijk in een heerlijk hotel met een goed bed en een douche! Fijn!

23 juli woensdag- Om 5 uur ging onze wekker, want we zijn met de bus naar Chiang Mai gegaan. Rond 6 uur zagen we allemaal monniken op straat lopen met kommen, wij denken waarom doen ze dat? Maar dit doen ze omdat ze dan hun eten van de dag van de Thaise mensen krijgen. Ze mogen maar twee maaltijden eten op een dag. De eerste moet voor 12 uur 's ochtends en de andere voor 12 uur 's avonds. We hebben in totaal 6 uur in de bus gezeten, is best vermoeiend hoor! Nu aangekomen bij ons nieuwe hostel, met zwembad! We vermaken ons hier wel even,want we willen hier zoveel dingen doen! Straks gaan we even uitzoeken wat we verder allemaal gaan doendeze aankomende weken!

O ja, ik heb trouwens een dikke enkel weet niet hoe het komt misschien verstuikt of door een insectenbeet. Ik geniet echt van elke minuut in Thailand! Heb het goed naar me zin! Op naar nog meer mooie avonturen!

Lah gorn! (Tot ziens)

Liefs, Charlotte

• 24 Juli 2014 - 17:35

Ellen Geluk:

'ze hebben bekers en lepeltjes van bamboe van ons gemaakt' ...... Dat vind ik helemaal niet lief en mooi van menr. Moi!!!

• 31 Juli 2014 - 16:50

Anneke:

O, wat een reis........wat een beesten en wat een moed! Knuffel, Anneke