Diani Rules, Rocks! - Reisverslag uit Thika Valley, Kenia van Charlotte Geluk - WaarBenJij.nu Diani Rules, Rocks! - Reisverslag uit Thika Valley, Kenia van Charlotte Geluk - WaarBenJij.nu

Diani Rules, Rocks!

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

10 Juni 2013 | Kenia, Thika Valley

Diani Beach, it was! Heerlijk 7 dagen eventjes weg van het weeshuis en genieten van zon, zee en strand. Dat had ik wel verdiend na 2 maanden bikkelen in het weeshuis en AFCIC (straatboys). Ik was in april namelijk al voor 10 dagen na Diani geweest, het beviel mij toen zo goed dat ik het bekende virus “Diani Homesick”opliep en moest daarom echt terug. Ik wou natuurlijk nog eventjes van de laatste zonnestralen genieten en bruin terug komen in NL! Na mijn verjaardag (26 mei) gewerkt bij AFCIC (straatboys) & in het weeshuis.
Op 31 mei om 5:00 uit me bedje gerold en klaargemaakt voor de lange busreis. Om 6:00 zat ik dan in de matatu (bus) richting Diani. Na 15 uur in de bus gezeten was ik dan eindelijk aangekomen in Mombasa. Daar aangekomen was het natuurlijk al nacht en donker. Toen we met de bus op de boot gingen, was ik de enige in de bus, wat ik een beetje eng vond. Gelukkig heeft de bus chauffeur mij op de goede plek gebracht. Eindelijk aangekomen in het backpackershostel.. Er waren zo'n 20 mensen en daarvan kende ik er al een aantal van de vorige keer. Deze avond stond party in 40's ( een beachclub) op de planning. Na een paar uur slaap, weer uit de veren, want Diani Rules stond op de planning! Dit is een event waarbij je in teams tegen elkaar moet strijden. We deden van allerlei spellen tegen elkaar: beachfootball, beachvolleyball, water games, beergames etc. ' S avonds weer partyen in 40's en de volgende dag weer brak games doen. Uiteindelijk waren we eerste geworden! Wat heb ik genoten van dit event. Omdat te vieren gingen we wat eten bij Swahili Beach, een luxe resort, met veel zwembaden. (We kende de eigenaren dus kregen alles gratis). Daarna lekker uitbuiken bij het zwembad in de zon. De volgende dag met Clara naar Swahilibeach gewandeld en daar een dagje gezond en gezwommen. De volgende dag weer een beach walk met Clara gedaan, gezwommen en hadden we een quiznight. Op woensdag ben ik met Clara richting Kilifi gegaan, dit is echt in de middle of now where! Super mooie locatie! In de avond met de groep wezen zwemmen. Doordat er alg in het water was, kreeg je groen licht als je zwom, zag er super gaaf uit! De volgende dag genoten op het prive strand en daarna weer terug naar Diani! Daar iedereen gedag gezegd en 's avonds de nacht bus genomen naar Nairobi met Janelle.

De volgende morgen lekker brak, want ik kon natuurlijk de hele bus reis niet slapen. Maar gewoon door bikkelen! Want het was: Friday, pancake day! (wat ga ik deze dag missen!) Dat betekend dat ik voor iedereen pannekoeken maak en verder help ik vrijdags altijd mee in het huis. Dus hup hup, alle kleding wassen, schoonmaken en pannekoeken maken! Daarna kwammen de kids alweer en 's avonds ben ik naar Karate gegaan. De volgende dag meegeholpen in het weeshuis, gevoetbald enz. Op zondag ben ik met de nieuwe huismoeder naar de kerk gegaan en daarna heb ik eindelijk mijn straatboys weer gezien! ' S middags daar iedereen geschminkt en daarna even in Shade foto's gemaakt. ' S avonds heb ik voor het laatst bij mijn tweede moeder geslapen, gezellig met de fam. Vandaag geholpen in het weeshuis met van alles.

Nog maar 6 dagen tegaan en ik ben weer in het boerse Nunspeet, wat zal dat wennen zijn! Kan het echt niet bevatten dat ik weg ga! Wat ik ga al mijn schatjes missen! Wat zal het raar zijn om geen 20 kids om me heen te hebben.. Nog maar eventjes genieten van alles. Aan de andere kant heb ik ook lang genoeg energie & liefde aan de kids gegeven en heb ik zin om mijn familie & vrienden weer te zien! Dit was alweer mijn ene a laatste reisverhaal! Er komt nog een laatste reisverhaal! Het is leuk om tezien wat er allemaal in NL gebeurt, maar ik kan niet beseffen dat ik echt weg ga. Leuk dat je me volgde, kwaheri, doei!

  • 12 Juni 2013 - 16:37

    Ellen:

    Morgen je kamer maar eens van een dikke laag stof ontdoen ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Thika Valley

Charlotte

Actief sinds 31 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1099
Totaal aantal bezoekers 15491

Voorgaande reizen:

14 Juli 2014 - 25 Augustus 2014

Thailand

05 Februari 2013 - 17 Juni 2013

Holland VS. Kenia

Landen bezocht: