Zon, Zee en Strand- de leven. - Reisverslag uit Thika Valley, Kenia van Charlotte Geluk - WaarBenJij.nu Zon, Zee en Strand- de leven. - Reisverslag uit Thika Valley, Kenia van Charlotte Geluk - WaarBenJij.nu

Zon, Zee en Strand- de leven.

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

19 April 2013 | Kenia, Thika Valley

Net terug van een heerlijke 10 daagse zon, zee en strand vakantie. Wat is Kenia toch een mooi land! Alweer over de helft van mijn reis, wat gaat de tijd toch snel, 2,5 maand in Kenia. Veel nieuwe mensen leren kennen en weer veel geleerd. Woensdag 3 april een dagje bij AFCIC gewerkt en daarna in het weeshuis meegeholpen. ’S Avonds weer een goede work out karate achter de rug. De volgende dag weer een dagje bij AFCIC gewerkt. Daarna afscheid van de boys genomen voor ongeveer 3 weken. Ik ben benieuwd wat er allemaal is gebeurd, als ik terug kom. ’S Middags geholpen met chapatti’s bakken. De volgende dag meegeholpen in het weeshuis met wassen, schoonmaken en koken. In de middag was het mooi weer, dus Anneloes en ik zijn naar het zwembad gegaan. Hier hadden we 3 Keniaanse meiden ontmoet, erg gezellig! ’S Avonds alle kids voorgelezen en naar bed gebracht. De volgende dag stond er een leuke trip op de planning. Dina nam de kids en de staff mee naar 14falls. Op deze plek heb je veel watervallen bij elkaar. Deze dag hebben we allemaal groepsactiviteiten gedaan en gepicknickt. Na een geslaagde dag, stond stappen op de planning, samen met Anneloes en Chris gingen we Nairobi onveilig maken. We zijn naar 2 grote clubs geweest. Het uitgaan is wel hetzelfde als in Nederland. Na een geslaagde avond, eindelijk rond 6/7 uur thuis. Na een paar uur slaap moesten we weer uit de veren, diehard aan de bak, want we gingen schminken in de slum. In de slum aangekomen, waren er 80 kinderen die op ons stonden te wachten. Goedemorgen, net een paar uur slaap achter de rug! Daar waren we dus wel even zoet mee. Er kwamen alleen maar meer en meer kids en op een gegeven moment moesten we er wel een stop op zetten, want dat zal nooit lukken. We hebben de kids wel een onvergetelijke dag gegeven. Eindelijk weer terug in het weeshuis! Had mijn tweede moeder, 2 Afrikaanse jurken voor me meegebracht. Super lief! ’S Avonds met de kids en mijn koffers gepakt. Ook afscheid genomen van Dina, want dit was haar 1 na laatste dag. Na een paar uur slaap moest ik er weer uit, want ik moest me vliegtuig halen.

Op 8 April hebben Anneloes en ik het modderige Thika, gedag gezegd en ingeruild voor 10 dagen lang zon zee en strand. Diani Beach is een paradijselijk oord met eindeloze witte zandstranden, wuivende palmbomen en een azuurblauwe zee. Diani beach is een plaats waar vrijwilligers in Kenia in grote getalen naar toe trekken om te feesten. Een soort Salou van Kenia dus.

Het was dan eindelijk zover.. Diani Beach here we come! Aangekomen op onze bestemming, een backpacker hostel, “South Coast Backpackers”. We sliepen in gemengde slaapkamer met zes bedden en eigen badkamer met jaccuzi, wauw! We hadden de kamer voor ons alleen, want de andere sliepen in andere kamers, wat we natuurlijk helemaal niet erg vonden! Het hostel ziet er goed uit, met een mooi buiten zwembad en jaccuzi. Ook lag het dicht aan de kust. Na alle spullen een plekje te hebben gegeven, even voorgesteld aan iedereen en daarna natuurlijk meteen naar het strand! In de middag gingen we met de jongens van het hostel snorkelen. Het koraal en de vissen waren niet heel spectaculair, maar het was wel heel leuk om te doen! Daarna hadden we meteen de jacuzzi in onze kamer uitgeprobeerd, want die hadden we natuurlijk niet voor niks! ’ S Avonds gingen we naar een beach club 40’s, maar op de maandag was dat niet echt een succes, dus ging ik met Math, nachtzwemmen in de zee. De club lag aan het strand. Weer terug in het hostel hebben we tot 4 uur met iedereen in het zwembad gezeten en gekletst. De volgende morgen gingen Anneloes en ik een heerlijke strand wandeling maken van zo’n 5 uur. Na de wandeling hebben we even wat geluncht en daarna hebben we nog eventjes foto’s gemaakt. ’S Avonds weer gezellig met iedereen van het hostel gezeten. De volgende dag gingen we een dagje mountainbiken. Uiteindelijk bij een mooi privé strand uitgekomen. Hier even lekker gezeten. Daarna zijn we weer terug gemountainbiked. ’S Avonds eerst met Anneloes uiteten geweest en daarna met de meiden van het hostel in de jacuzzi gegaan en lekker gekletst. ’S Avonds nog even geblackjackd met de jongens. De volgende dag was het bewolkt. Deze dag hebben we lekker gepicknickt en gechild op het strand. ’S Avonds uiteraard weer in de jaccuzi geweest en lekker uit eten geweest en daarna met de groep gezeten. De volgende morgen zijn Anneloes en ik naar het strand gegaan en hebben hier gepicknikt en gechild. ’S Avonds hebben we gegeten bij “Budi Badu”. Deze avond vertelden Ben, dat hij ook uit Nederland kwam, al die dagen dat we met hem waren, zaten we engels tegen hem te praten, een zeer geslaagde grap! Deze avond was ook de laatste avond voor Anneloes. De volgende dag gingen Anneloes, Esther en ik, foto’s maken op’t strand en daarna moesten we Anneloes alweer uitzwaaien, want die ging weer terug naar haar weeshuis. Daarna met Esther naar het strand gegaan. ’S Avonds met de hele groep wat gegeten bij een restaurant “Budi Badu” en daarna naar de club 40’s gegaan. Rond 3 uur had ik het begeven, want ik voelde me niet zo goed. De volgende morgen ben ik met Ben, Kevin en Esther naar een resort gegaan, waar ze wel 12 zwembaden hadden, dat was echt zo mooi . ’S avonds met Esther bij “ Budi Badu” gegeten en daarna weer naar 40’s gegaan. We dansden tot we niet meer konden. In de morgen met de groep de zonsopgang bekeken en daarna rond elf uur, maar is mijn bed ingedoken. ’S Middags een beetje gechild bij het zwembad. ’S Avonds wat gegeten met Esther bij “Budi Badu”, ja dit werd onderhand mijn vaste stek. Ik ging ook elke dag in de jacuzzi, want daar moest ik natuurlijk wel goed gebruik van maken. Ik dacht dat ik wel mijn rust zal krijgen in Diani Beach, maar veel slaap heb ik hier niet gehad. Wel is het even fijn dat je even niks moet en niks aan je hoofd hebt, puur genieten dus! De volgende morgen zijn we met de hele groep naar het strand gegaan. ’S Avonds wat gegeten bij backpackers en een gezellige avond gehad met de groep. En mijn 1 na laatste dag was alweer aangebroken, nog even genieten van het strand met Esther en daarna gingen we met de groep naar Shimba Hills, daar genoten van een mooi uitzicht. Terug van Shimba Hills hadden we wat gegeten bij backpackers. Deze dag was mijn laatste avond en Ben’s verjaardag, dus reden voor een extra feest. ’S Avonds een gezellige avond met de groep gehad, dit sloten we af in 40’s. Dat was een latertje geworden, geen slaap voor mij, want ik moest mijn spullen alweer bij elkaar pakken en iedereen gedag zeggen, want ik moest mijn vlucht halen. Deze dag was ik goed ziek, dus dat viel allemaal niet mee. Eindelijk weer aangekomen bij mijn thuis. Leuk om iedereen weer te zien, de kids waren blij om te zien, maar ik was ziek, dus ben meteen me bed ingedoken en heb geslapen tot de volgende morgen. Donderdag wou ik nog een beetje uitzieken en heb ik dus niet zoveel bijzonders gedaan. De kids hebben nu nog 2 weken vakantie, dus daarom ben ik de komende dagen veel thuis, dat geld dus ook voor vandaag. Verder hoorde ik van mijn tweede moeder, dat het veel had geregend toen ik in Diani Beach was, gelukkig was ik op vakantie!

Nog 2 maanden tegaan, de tijd vliegt! Ik vind het leuk om van jullie te horen! Kwaheri, doei!

  • 19 April 2013 - 15:46

    Veerle:

    Hee lieverd!

    Wat ontzettend leuk om telkens je verhalen te lezen.
    Stiekem ben ik toch wel een beetje jaloers op je avontuur hoor!
    Haha, hier wordt het met de dag iets beter weer gelukkig, want ik ben echt ontzettend toe aan de zomer.
    Nog een hele fijne tijd toegewenst en hopelijk zie ik je als je thuis bent snel weer. Ik kijk uit naar je volgenden avontuurlijke verhalen!

    Liefs,

    Veerle

  • 25 April 2013 - 15:15

    Charlotte:

    Bedankt voor je lieve berichtje (ll)
    En hopelijk zien we elkaar snel weer! |
    Komt helemaal goed meisie!

    Liefs, Charlotte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Thika Valley

Charlotte

Actief sinds 31 Jan. 2013
Verslag gelezen: 462
Totaal aantal bezoekers 15494

Voorgaande reizen:

14 Juli 2014 - 25 Augustus 2014

Thailand

05 Februari 2013 - 17 Juni 2013

Holland VS. Kenia

Landen bezocht: